Zene
Utolsó hsz:
atcq
Idõpont: 8:19
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nem mondod, h felírtad sátoros ünnepnek? (átcsúsztál D+1-be :P)
|
| |
|
|
Válasz Balint hozzászólására (#2960) |
|
------------ XXX |
|
|
|
|
|
Na ha jól emlékszem, akkor boldog születésnapot a nyominger metálkutyának
|
| |
|
|
Válasz Lazlee hozzászólására (#2958) |
|
|
|
|
|
|
|
http://www.imdb.com/title/tt0329691/soundtrack
keresd meg.
|
| |
|
|
Válasz kajszi2 hozzászólására (#2957) |
|
|
|
|
|
|
|
Na vögre valah8ra megtaláltam azt a számot amit kerestem
http://www.youtube.com/watch?v=uZ7dX6qAYCs&feature=related
ebben benne van úgy a kozepe felé-ha valaki tudja a szám címét akkor legyen szíves írja le
|
| |
|
|
|
|
Inkább te gyere le eccer focizni :)
Tudod a jég csúszós, nekem meg szar az egyensúlyom
|
| |
|
|
Válasz LeClair hozzászólására (#2954) |
|
|
|
|
|
|
|
http://index.hu/tech/szoftver/2009/04/17/az_otodik_refrennel_leseggelsz/
Ezek is minden hülyeséghez adják már a nevüket :)
|
| |
|
|
|
|
vegyél már egy korit, annyira szeretném, ha megtanulnál érteni is a jéghez
aztán majd az egyiken találkozunk
|
| |
|
|
Válasz Balint hozzászólására (#2953) |
|
------------ XXX |
|
|
|
|
|
Na ezt megint jól benézted, nyomikám
|
| |
|
|
Válasz LeClair hozzászólására (#2949) |
|
|
|
|
|
|
|
Na pupákok:
Scott D. Davis - Rockfluence c. albuma meg van-é vkinek?
|
| |
|
|
|
|
nincs mit
Effekt témában inkább a kollegád segítségét kérd - a szólógitárosoknak tudniuk kell ezeket, nekem nem :P
|
| |
|
|
Válasz Kosztya hozzászólására (#2950) |
|
------------ XXX |
|
|
|
|
|
Köszi szépen, el is mentettem egy "word" (doc) file-ba a kérdésekkel együtt (hogy később is tudjam mire jött a válasz).
Ezek a pengetési technikák egyébként itt a MIDI-zésben is beállíthatóak (természetesen a maga korlátaival).
Azt már én is kitapasztaltam (ez momentán a Slayer2 gitárplugin-ben van), hogy a pengetési hely megváltoztatása, a hangszedők (azt hiszem így hívják) helyeinek az átállítása, be illetve kikapcsplása, a "slap" illetve "dump" értékek változtatása valóban kihat a hangerőre, de - úgy ahogy azt Te is írod - nem szabályozza le, vagy föl, hanem csak adott esetben jobban elnyeleti a többi hangszer között, vagy éppen kiemeli, ha erre lenne szükség.
Tehát akkor összegzés képpen érdemes lesz legelső sorban ezekre a paraméterekre (mert itt nálam ugye minden hex-paraméterekben van) alapozni, ezekkel kísérletezni.
Pár értéket már néhol át is állítottam, csak egy gyors próbaként, biztatónak is tűnik!
Ma egyébként pont erről beszélgettem az egyik kollégámmal is, aki szólógitározik.
Azon a pluginen (Slayer2 VSTi guitar plugin) az effektezéssel vannak kisebb gondjaim (a pedálok rákötésével). Ha csak egy effektet akarok felcsatolni nincs is nagy gond, akkor vagyok nagyobb bajban, ha több effektnek is együtt kellene szólnia.
Állítólag (ahogy mondta) egyáltalán nem mindegy, hogy melyiket tesszük melyik elé / után, vagy "pre", illetve "post" effektként, mert nagyon sok olyan eset van, amely csak egyféle sorrendben alkalmazható, illetve nem is fér meg egymással.
Szal' mondta, hogy a héten küld erről egy bővebb szakirodalmat nekem, amiben le vannak vázolva ezen törvényszerűségek és lehetőségek.
Ez is izgalmas téma lesz!
Köszönöm az infókat még egyszer, hasznosítani fogom!!!
|
| |
|
|
Válasz LeClair hozzászólására (#2948) |
|
|
|
|
|
|
|
már értem, miért laksz egy kietlen mezőn, miért van wifi-d és miért csak banki átutalással fizethetsz mindent
|
| |
|
|
Válasz Balint hozzászólására (#2947) |
|
------------ XXX |
|
|
|
|
|
1. Ma leszámoltam: a klasszikus 4 húrosnál a 3. oktáv a 4. (legalsó) húr 20. bund – tehát a mostanság egyre gyakoribbá váló 24 bundos basszgitárok durván 3,5 oktávosak
2. Akkordokat tulképp kiveséztük tegnap. Egyébként az oktávos hangzásra van kitalálva a chorus, mint effekt, így érdemes vele próbálkozni.
3. Léteznek kifejezetten bass multi effektek, vagy a hangerőpedál. Az előbbi a hangzást színesíti kismillió verzióval, utóbbi már inkább a 4. kérdéshez tartozik, mint egyfajta válaszlehetőség.
Pedálozás helyett/mellett ott van még a gitár pick-up-ja is. Normál esetben 2 legalább van (nekem eddig csak ilyen volt). A hídhoz közelebbi a ’keményebb’, a másik a tompább hangzást hozza előtérbe. Jobb esetben külön lehet szabályozni, vagyis felerősíteni, vagy 0-ra gyengíteni ezeket a jeleket. Plusz poén: a pick-up magasságának állításával még lehet fokozni ezt az élvezetet.
4. Itt nem beszélhetünk egyértelműen hangerőszabályozásról, elsősorban pont az esetleges effektek beépítése ki/be kapcsolása miatt, illetve még egy fontos tényező: a színpad és a nézőtér technikai kontrasztja miatt.
Ez a technikai kontraszt abban merül ki, hogy koncert esetén két alapvető verzió van:
1. amatőrök/kevés felszerelés: itt a srácok összedugdossák az erősítőket, behangolnak és egy egyszerű sound check-el ellenőrzik, h nagyjából azonos hangerővel, kb jó tisztasággal szól-e a cucc, érthető lesz-e a koncert, ha megszólalnak. Itt kb ugyanazt hallja a csapat, mint a közönség, tehát ha vmi nem tiszta, akkor a zenész maga teker utána a potmétereknek és próbál korrigálni.
2. profik/sok cucc: minden szóba jöhet, még az is, amiről esetleg nem hallottál. 128 sávos multiprocesszoros keverők belső memóriával, teljes automata vezérlőkkel, ezekre vannak kötve a rack-es effektek (olyan, mint a multieffekt pedál, csak sokkal többet tud, számítógép és rádióvezérelt verzióban is létező), fénytechnika, füst, piró, minden istenharagja vezérelhető ezeken a pultokon. Ami nekünk lényeg: Keverőpult-mobile-rack (effektládák) – hangszer. Ez a bekötési sorrend. Itt mindent a hangmérnökök kezelnek, mert a színpadon az előadó egyetlen dolgot tud: mi szól neki vissza a kontroll ládákból. Ezzel kizárólag magát tudja ellenőrizni, viszont fogalma nincs arról, mi szól kifelé a közönségnek. Ezért kell a hangmérnök, aki tudja, mikor mit kell korrigálni, ha mélyből magas tartományba vált a zenész, ha akkusztikus effekt jön torzított után, ha kisbalták potyognak az égből …
Fontos még, hogy nincs két azonos koncerthelyszín, tehát felesleges egy helyszínen úgy rögzíteni a sound check-et, h az majd jó lesz a másik helyen is. Sose lesz jó. Nincs két egyforma akkusztikájú terem, nincs azonos térhatás. Méreti és térbeli elrendezési hasonlóságok lehetnek, így a mentett állások arra jók, h ne a nulláról kelljen belőni ezt az irdatlan cuccot.
Jó hír azonban, hogy a számunkra fontos hangzásbéli beállításokat elég egyszer belőni, azok minden helyszínen ugyanolyan effekthangzást produkálnak – ha a mérnökök jól lövik be a rendszert a helyi térbeli akkusztikai adottságokhoz.
És van mégegy csavar, amivel (elsősorban amatőr szinten lehet ’csalni’) a hangerőt illetően: különböző pengetési módszerekkel. Basszusgitár esetén a legszélesebb a paletta, mivel ugye ujjal, pengetővel egyaránt lehet játszani. Vannak különböző technikák, de különösen ujj-játéknál lehet a legszélesebb spektrumban variálni a pengetést illetően. Finoman, lágyan, erősen, ujjbeggyel, hüvelykujjal, slap módszerrel ütve, pick-up-ok előtt, mellett … számtalan variáció létezik.
Biztos kihagytam pár dolgot én is, de most így hirtelen ennyi jutott eszünkbe haverommal, mikor átfutottuk a témakört
|
| |
|
|
Válasz Kosztya hozzászólására (#2927) |
|
------------ XXX |
|
|
|
|
|
Á, énekelni sokkal jobban szeretek
|
| |
|
|
Válasz LeClair hozzászólására (#2946) |
|
|
|
|
|
|
|
épp a választ fogalmazom, erre lesokkosz ...
hát ha ez a trúmetálbetyár télleg dalra fakadna, attól sztem nemcsak nekem lennének világvége típusú gondolataim
Tancoljon; a port jobban bírjuk
|
| |
|
|
Válasz Kosztya hozzászólására (#2944) |
|
------------ XXX |
|
|
|
Válasz Kosztya hozzászólására (#2944) |
|
|
|
|
|
|
|
Okés, köszi szépen!
Bálintka cimborád pedig szerintem azért orrol rád, mert még mindig nem írtál neki olyan igazi metálos karaoke cd-t az anyagaitokból...
HÓKUSZ - PÓKUSZ
|
| |
|
|
Válasz LeClair hozzászólására (#2942) |
|
|
|
|
|
|
|
Szerintem te egy ilyen kis buzi lehetsz
Sok olyat tudok, amit te nem
|
| |
|
|
Válasz LeClair hozzászólására (#2942) |
|
|
|
|
|
|
|
1. a trúmetálhoz nem kell érteni (lapozzál vissza, bárki tud olyan számot írni - szöveget beraktam tavaly, a galopptéma simán megy rá )
2. én legalább tudok játszani a saját gitáromon (óó bocsánat; tudtam a tiéden is - te meg hogy is?? )
3. se zenélni, se korizni nem tudsz, te békávéhuszár, inkább linkelgessél utastájékoztatókat
Kosztya: alakul az infó, még ma megírom elvileg
|
| |
|
|
Válasz Balint hozzászólására (#2937) |
|
------------ XXX |
|
|
|
|
|
Boss Metal Zone és a DOD valóban elnyűhetetlenek - egyik cimborámnak csak ilyen pedáljai voltak és kihozta belőlük az igazi thrash metalt (Slayer, stb)
|
| |
|
|
Válasz Dives hozzászólására (#2938) |
|
------------ XXX |
|
|
|
|
|
Évekig használtam ezt a tipust. Ma már tudom, hogy egy Boss overdrive meg egy cry baby mindent megold:D
|
| |
|
|
Válasz barna hozzászólására (#2939) |
|
|
|
|
|
|
|
Ha már multieffektekről van szó, nem kell valakinek egy Boss ME-6?
|
| |
|
|
|
|
Létezik olyan gitáreffekt, ami valósidejű hangmagasság-modulációkat képes megszólaltatni. Vannak bizonyos multieffektek is amik tartalmazzák, de már a 90-es évek közepén is készítettek Boss vagy talán DOD pitch shiftereket, ami alkalmas bass gitárhoz is.
|
| |
|
|
Válasz Kosztya hozzászólására (#2933) |
|
|
|
|
|
|
|
Na akkor ennyit rólad
Tulajdonképpen miért nem pánkot jáccol?
|
| |
|
|
Válasz LeClair hozzászólására (#2936) |
|
|
|
|
|
|
|
mit kell ahhoz érteni?
|
| |
|
|
Válasz Balint hozzászólására (#2935) |
|
------------ XXX |
|
|
|
|
|
Beszótá', gecc?
Értesz is te a trúmetálhoz...
Hadd röfögjön az a négyhúros
|
| |
|
|
Válasz LeClair hozzászólására (#2932) |
|
|
|
|
|
|
|
biztos van ilyen, csak én nem tudok róla - annyi baromságot kitaláltak már (pont a zenélni nem tudók számára)
találkoztam olyan boss pedállal, amelyik beépített 'tepping-arpeggio' -kat szólaltatott meg egyetlen pendítésre (milyen kurva májer tud lenni egy félalkesz 16 éves punk hülyegyerek egy ilyen pedálnak köszönhetően? ) olyan dolgokat lehet már megvalósítani egy ilyen ketyerével, amiket sokan pont emiatt már meg se tanulnak, mert majd a gép eljátssza ...
viszont jobban jársz, ha ugyanazzal a hangszerrel játszod fel másik sávon és rákevered a dalra. életszerűbb, és noha a vájtfül kiszúrja a trükköt, mégis inkább megtapsol. Koncerten a közelség és az előadásmód bőven kárpótol egy 3. v 4. feljátszott hangszerért (rengeteg Maiden szám ilyen pl)
|
| |
|
|
Válasz Kosztya hozzászólására (#2933) |
|
------------ XXX |
|
|
|
|
|
Nem is Te lennél az ott a gép előtt, ha nem térnél ki Bálintka szellemi korlátjaira.
Visszatérve egy-egy oktáv párhuzamos megszólaltatására:
Azt én is néztem, hogy szinte lehetetlen lenne lefogni (vagy legalábbis nagyon nehéz), ugyanis a plugin, - lejátszás közben - jelöli azokat a helyeket, ahol a valós életben le kellene fogni a húrokat, hogy úgy szóljon mint ahogy azt digitális kottaként rögzítem a sequencer-ben.
Viszont tényleg szépen szól úgy!
Nem lehet, hogy esetleg létezik olyan pedál (vagy effekt) aminek a lenyomásával a valós életben hozzáadódik egy +/- oktáv a pengetett hanghoz? (Mondjuk ez az én problémámat nem érinti, csak érdekesség képpen kérdezem.)
|
| |
|
|
Válasz LeClair hozzászólására (#2932) |
|
|
|
|
|
|
|
nincs mit
a nagy nullához:
Kórus és visszhang - ezektől mentsen az isten, Bálintka szopkodja csak ezeket a farkakat, mert istenien telíti a terceket (gitáron) a gyökér trúmetáljához. Hangzatos, csak értéktelen, dehát az ő tyúkagyának ez is gyémánt a szemétdombon
|
| |
|
|
Válasz Kosztya hozzászólására (#2931) |
|
------------ XXX |
|
|
|
|
|
Köszi szépen előre is!
|
| |
|
|
Válasz LeClair hozzászólására (#2929) |
|
|
|
|
|
|
|
1. ha jól emlékszem, a 21 bundos 3at fog át
2.a. akkordokat inkább a megszállottak pengetnek (Stu Hamm, John Miyung, stb). A basszgitár alapvető feladata harmóniát teremteni a dob és a gitárok közt. Alapvetően skálázni kell, illetve hangsúlyozni az egyes taktusoknál (verse, bridge ...)
b. párhuzamosan elég nehéz megszólaltatni egy oktáv két végét (bővített kvintnél lehetséges), de máshol nem alkalmazzuk, max stúdióban, mint spec effektet, ha tényleg megéri oktávban szólaltatni az adott tételt. Hátránya, h élőben kivitelezhetetlen sok esetben, ráadásul ha még képzetlenebb csapat bűvészkedik a stúdióban, csúnya égés a koncerten, ha nem tudja eljátszani a saját témáját a faszi
3. nem szoktam. Elvileg úgy működik, mint egy gitáreffekt, tehát csak a megszólaltatott hang változik, a hangszín, kórus ... (ez nálam mindíg egy kurva nagy 0!! ) nem. Hangerő meg pláne nem, hacsak nem szólótételt játszik a basszus (jazz-konzisok előnyben)
4. ezt holnap, mert ez a legkényesebb és már túl csipás vagyok hozzá :P
|
| |
|
|
Válasz Kosztya hozzászólására (#2927) |
|
------------ XXX |
|
|
|
|
|
mivel nem akarok hülyeséget mondani, átnézem a kérdéseket, és megpróbálok holnapra mindent megválaszolni (van 1-2 téma, amiben most meg is fogtál :PP)
|
| |
|
|
Válasz Kosztya hozzászólására (#2927) |
|
------------ XXX |
|
|
|
|
|
Az 1. pont alatti kép valamiért nem jelent meg. Megpróbálom még egyszer, ide:
|
| |
|
|
Válasz Kosztya hozzászólására (#2927) |
|
|
|
|
|
|
|
LeC, lenne hozzád pár kérdésem, ha van időd please válaszold meg, elég szakmai lenne! Az én esetemben egy bassz-gitár plugin –ről lenne szó, a segítséged pedig azért kellene, hogy reális képet kapjak arról, hogy a valós életben hogyan is működik ez a hangszer (a basszgitár).
Amivel én gyakorlatozom most:
Steinberg Bass Guitar VSTi plugin, amely önállóan egy ”exe” file-ban is megnyitható, vagy (mint az esetemben is) ”dll plugin”-ként egy sequencer-hez csatlakoztatva válik csak látható, és használható virtuális hangszerré.
Kép:
És akkor a kérdések:
1. – Reális-e az, hogy egy basszusgitár ”csak” három oktávot fog át? Klaviatúrára kivetítve a piros csík jelzi:
2. – Az egyes hangok önálló lepengetésén kívül, szoktál-e (vagy mennyire gyakori):
a. – akkordok megszólaltatása ezen a hangszeren? (Akusztikus gitáron rendszeresen szerkesztek ilyeneket, de basszgitáron még nem volt rá szükségem sem a sample-s korszakomból, sem a plugin-es időkből, bevallom őszintén.)
b. – az oktávkülönbségek párhuzamos megszólaltatása? (Arra gondolok, hogy bizonyos zenei szakaszokon egy-egy adott hangot úgy pengetsz le, hogy az egy oktávval magasabb / mélyebb megfelelőjét szintén megszólaltatod vele együtt. Ezt én alkalmazom sokszor, különösen ott, ahol teltebb hangzást akarok adni a hangszernek, viszont – visszatérve az 1. pontra – ebben az esetben el tudok képzelni olyan szituációkat, amelyekben a három oktáv már necces lehet, amennyiben valóban csak ennyit képes átfogni egy négy húros basszus.)
3. Szoktad-e ”pedálozni” ezt a hangszert? (Tehát ugyanúgy, ahogy egy szólógitárhoz is csatolnak effekteket, ez egy basszgitárnál mennyire jellemző? Bocsesz, hogy nem szakmai a kérdés.)
Ezt azért kérdem, mert ez a plugin nem tartalmaz ilyen lehetőségeket (csak alapstílusú basszgitárokat) viszont találtam olyan plugin-t is a neten, amelyik igen. Ha ez hangsúlyos egy basszgitáron is, valószínűleg letöltöm megnézni.)
4. Hangerő:
Ez a plugin nagyon dinamikus ebben a tekintetben (tartja a megadott értékeket), viszont vannak zenei szakaszok, ahol azzal szembesülök, hogy vagy elnyeli a basszus hangját a többi hangszer (értsd: nem hallható) vagy nagyon erősen kihallani a többi közül (ez utóbbi főleg olyankor, amikor egy gyorsabb, pörgősebb rész után egy string-esebb zenei szakasz jön.
Ilyen eseteknél az élő zenében mi az elvárás:
a. – Elvárás, hogy a többi hangszer hangereje legyen beállítva a Te hangszeredhez (mert ugye a basszgitár egy alaphangszer) és más módon kell megoldani, hogy az újonnan bekapcsolódó hangszerek ne legyenek túlvezérelve, vagy elnyomva?
b. – Ilyen zenei szakaszokhoz érve Te alkalmazkodsz a többi hangszerhez, Te (vagy a keverőknél tartózkodó tag) állítod / állítja át a basszgitár hangerejének a megszólalási értékeit?
Ez látszólag nem nagy probléma, de nagyon kihallani, ha nem jó.
Egyelőre ennyi. Valószínűleg lesz több kérdésem is, de ezek a legfontosabbak most. Más hangszerekkel tized ennyi gondom sem volt, sose gondoltam volna, hogy ez ennyire bonyolult hangszer!
Köszi szépen előre is!
|
| |
|
|
|
|
nekem ez életreszóló élmény volt, az ének kegyetlen, nincs még egy olyan őrült mint Angus aki 54 évesen is másfél órán át futkározott a színpadon mint a búgócsiga és olyat jáccott mint az állat, és körítésnek pedig egy kegyetlen nagy show! amikor az intró után bejött az életnagyságú vonat a színpadra csak néztem...
http://www.youtube.com/watch?v=shimsC_6cxA
ezt nézze aki kíváncsi!
|
| |
|
|
Válasz LeClair hozzászólására (#2925) |
|
------------ Aki vadállatot csinál magából, megszabadul az emberi lét fájdalmától! - Dr Johnson |
|
|
|
|
|
én inkább Maidenre hajazok, amíg lehet :P
|
| |
|
|
Válasz Greg hozzászólására (#2918) |
|
------------ XXX |
|
|
|
|
|
amúgy mindig félve szúrok be ide ilyen nem hajrázós, vasfűrészelős, hörgős dolgokat, nehogy kinézzetek
|
| |
|
|
Válasz rotyi hozzászólására (#2923) |
|
|
|
|
|
|
|
és ha már Mike and the Mechanics, akkor egy másik kötelező
http://www.youtube.com/watch?v=-aFPKtJVBoU&feature=related
|
| |
|
|
Válasz rotyi hozzászólására (#2922) |
|
|
|
|
|
|
|
engem ez qurvára meg tud érinteni néhanapján... érdemes beleolvasni a hozzászólásokba is. azt hiszen, igen sok embert talált el akkor is, azóta is és fog még a nagyon sokáig...
http://www.youtube.com/watch?v=z8mPS0-2Xq8
|
| |
|