Fórum >> Hozzászólás

  Kosztya hozzászólása:

LeC, lenne hozzád pár kérdésem, ha van időd please válaszold meg, elég szakmai lenne! Az én esetemben egy bassz-gitár plugin –ről lenne szó, a segítséged pedig azért kellene, hogy reális képet kapjak arról, hogy a valós életben hogyan is működik ez a hangszer (a basszgitár).

Amivel én gyakorlatozom most:
Steinberg Bass Guitar VSTi plugin, amely önállóan egy ”exe” file-ban is megnyitható, vagy (mint az esetemben is) ”dll plugin”-ként egy sequencer-hez csatlakoztatva válik csak látható, és használható virtuális hangszerré.

Kép:


És akkor a kérdések:
1. – Reális-e az, hogy egy basszusgitár ”csak” három oktávot fog át? Klaviatúrára kivetítve a piros csík jelzi:


2. – Az egyes hangok önálló lepengetésén kívül, szoktál-e (vagy mennyire gyakori):
a. – akkordok megszólaltatása ezen a hangszeren? (Akusztikus gitáron rendszeresen szerkesztek ilyeneket, de basszgitáron még nem volt rá szükségem sem a sample-s korszakomból, sem a plugin-es időkből, bevallom őszintén.)
b. – az oktávkülönbségek párhuzamos megszólaltatása? (Arra gondolok, hogy bizonyos zenei szakaszokon egy-egy adott hangot úgy pengetsz le, hogy az egy oktávval magasabb / mélyebb megfelelőjét szintén megszólaltatod vele együtt. Ezt én alkalmazom sokszor, különösen ott, ahol teltebb hangzást akarok adni a hangszernek, viszont – visszatérve az 1. pontra – ebben az esetben el tudok képzelni olyan szituációkat, amelyekben a három oktáv már necces lehet, amennyiben valóban csak ennyit képes átfogni egy négy húros basszus.)

3. Szoktad-e ”pedálozni” ezt a hangszert? (Tehát ugyanúgy, ahogy egy szólógitárhoz is csatolnak effekteket, ez egy basszgitárnál mennyire jellemző? Bocsesz, hogy nem szakmai a kérdés.)
Ezt azért kérdem, mert ez a plugin nem tartalmaz ilyen lehetőségeket (csak alapstílusú basszgitárokat) viszont találtam olyan plugin-t is a neten, amelyik igen. Ha ez hangsúlyos egy basszgitáron is, valószínűleg letöltöm megnézni.)

4. Hangerő:
Ez a plugin nagyon dinamikus ebben a tekintetben (tartja a megadott értékeket), viszont vannak zenei szakaszok, ahol azzal szembesülök, hogy vagy elnyeli a basszus hangját a többi hangszer (értsd: nem hallható) vagy nagyon erősen kihallani a többi közül (ez utóbbi főleg olyankor, amikor egy gyorsabb, pörgősebb rész után egy string-esebb zenei szakasz jön.
Ilyen eseteknél az élő zenében mi az elvárás:
a. – Elvárás, hogy a többi hangszer hangereje legyen beállítva a Te hangszeredhez (mert ugye a basszgitár egy alaphangszer) és más módon kell megoldani, hogy az újonnan bekapcsolódó hangszerek ne legyenek túlvezérelve, vagy elnyomva?
b. – Ilyen zenei szakaszokhoz érve Te alkalmazkodsz a többi hangszerhez, Te (vagy a keverőknél tartózkodó tag) állítod / állítja át a basszgitár hangerejének a megszólalási értékeit?
Ez látszólag nem nagy probléma, de nagyon kihallani, ha nem jó.

Egyelőre ennyi. Valószínűleg lesz több kérdésem is, de ezek a legfontosabbak most. Más hangszerekkel tized ennyi gondom sem volt, sose gondoltam volna, hogy ez ennyire bonyolult hangszer!

Köszi szépen előre is!

  Beszúrható szmájlik

  Kép és link beszúrása

  Hozzászólás

 Név:

Jelszó:


A maximálisan beszúrható kép szélessége 980 pixel!!!

A hozzászólás elküldése elott a felhasználó köteles elolvasni és elfogadni a hozzászólási szabályzatot!


A fórumban a kiadvány regiszrált látogatói kapnak lehetőséget magánvéleményük kifejezésére.
Ezen vélemények nem tükrözik a kiadó szerkesztőségének álláspontját.

© 2001-2013 CenterIce - Minden jog fenntartva.